Jytaksille on myönnetty Avainlippu-merkki

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Jyväskylän Aluetaksi Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

Jytaksille tärkeä arvo on, että luomme työtä Suomeen. Jytaksin kautta tavoitat yli 130 kotimaista kuljetuspalveluyrittäjää. Kotimaisuuden tukeminen on vastuullisuusteko.

– Niiden, joilla on mahdollisuus, kannattaa erityisesti näinä aikoina suosia kulutuksellaan kotimaista. Niin pidämme yritysten ja yhteiskunnan pyörät pyörimässä ja tuemme työllisyyttä, Jytaksin markkinointipäällikkö, Severi Allonen kertoo.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia. Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. (Suomalaisen Työn Liitto, 2020)

Lisätietoja

Severi Allonen, markkinointipäällikkö, Jytaksi, 050 513 1666, severi.allonen@jytaksi.fi

Avainlippu taksi

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä yli 4500 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä ja vaikuttaa ostopäätöksiin, jotta työpaikat säilyvät ja uusia syntyy.