Te kysyitte – me vastaamme!

Teimme helmikuun aikana kaksi käyttäjäkokemuskyselyä asiakkaillemme. Kyselyihin vastasi yhteensä yli 400 ihmistä – kiitos kaikille vastanneille! Kyselyn vastauksista nousi esiin useita hyviä kysymyksiä, ja päätimmekin koota tähän blogipostaukseen useiten esiintyneet kysymykset vastauksineen.

Taksiala

Uskaltaako taksia käyttää taksiuudistuksen jälkeen?

Uskaltaa! Taksin valinnassa kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Luotettavan taksin tunnistaa esimerkiksi selkeästi näkyvillä olevasta hinnastosta ja näkyvillä olevasta kuljettajakortista. Matkasta tulee myös aina saada kuitti, josta käyvät ilmi taksiyrittäjän nimi ja yhteystiedot. Nämä ehdot täyttyvät kaikissa Jytaksin kuljetuksissa.

Pitääkö taksitolpalla valita aina ensimmäinen auto?

Asiakas saa valita taksitolpalla minkä tahansa taksin, eikä jonon ensimmäistä taksia ole pakko ottaa. Käytännössä kuljettajat pyrkivät usein ohjaamaan ensimmäiseen taksiin, koska taksien pääsy jonon keskeltä on usein hankalaa. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan auton valinnanvapautta.

Tilasin kyydin Valopilkulla, mutta en saanut Jytaksia, mistä tämä johtuu?

Valopilkku ei ole Jytaksin omistama tilaussovellus ja sillä tilatut kyydit saattavat välittyä myös muiden taksiyhtiöiden autoille. Mikäli haluat varmistaa saavasi aina Jytaksin luotettavan ja hintavakaan kuljettajan sovellustilauksissa, onnistuu se parhaiten JYTAKSI APPilla.

Huom. 5.7.2021 alkaen Valopilkkutilaukset eivät enää välity Jytaksin järjestelmiin. Ainoa tapa tilata Jytaksi on tilausnumeromme 0100 6900 sekä JYTAKSI APP, jonka voit ladata sovelluskaupastasi.

JYTAKSI APP

Miksi sovelluksen paikannus ei toiminut oikein?

Joskus sovellus ei pysty paikantamaan käyttäjää. Paikannuksen tulokseen voivat vaikuttaa monet eri tekijät, kuten esimerkiksi puhelimen sijaintiasetukset, paikka missä käyttäjä sillä hetkellä on, sekä sillä hetkellä käytössä oleva internet-yhteys. Mikäli paikannus ei toimi oikein, voi nouto-osoitteen kirjoittaa myös manuaalisesti klikkaamalla osoitekenttää.

Näkeekö kuljettaja vain osoiterivin tiedon?

Kyllä! Kuljettajalle menee aina se tieto, mitä tilauksen osoiterivillä lukee. Kuljettajamme eivät näe karttanäkymää, joten kannattaa aina tilatessa varmistaa, että lähtöosoite on kirjoitettu oikein. Mikäli et löydä oikeaa osoitetta paikannuksella tai siirtämällä karttaa, niin osoitteen voi kirjoittaa myös manuaalisesti klikkaamalla osoitekenttää.

Miten voin tarkentaa sijaintiani kuljettajalle?

Mikäli haluat tarkentaa sijaintiasi kuljettajalle, suosittelemme sen tekemistä viestikentän avulla. Voit lähettää kuljettajalle viestin jo tilausvaiheessa tai tilauksen teon jälkeen. Tilausvaiheessa voit lähettää viestin klikkaamalla ensin ’Siirry tilaamaan’-painiketta. Tämän jälkeen painetaan kohtaa ’1-4’, josta valitaan matkustajamäärä, asetetaan vaatimukset (esim. maski, lemmikki, pyörätuoli) sekä lähetetään viesti kuljettajalle.

Kuljettajamme eivät pysty vastaamaan lähettämääsi viestiin. Tilauksen teon jälkeen kannattaa pitää puhelin lähellä, sillä jos kuljettajamme eivät löydä sinua, he soittavat sinulle.

Mistä tiedän että tilaukseni on mennyt läpi?

JYTAKSI APP ei lähetä erillistä vahvistusta tilauksesta tai ennakkotilauksesta. Voit tarkastaa tilauksesi ’Tulevat matkat’ tai ’Aktiiviset matkat’-kohdista sovelluksen valikosta. Mikäli löydät tilauksesi sieltä, on se mennyt myös läpi välitysjärjestelmäämme.

Voiko sovelluksen kielen vaihtaa?

Sovelluksen kielen voi helposti vaihtaa suomeksi tai englanniksi sovelluksen asetuksista.

Miten näen hinta-arvion matkastani?

Kun syötät nouto- ja kohdeosoitteen tilaukseesi, sovellus laskee matkallesi hinta-arvion. Huomioithan, että kyseessä on vain arvio. Lopullinen matkan hinta määräytyy aina taksamittarin lukemasta. Kaikissa kyydeissämme noudatetaan Jytaksin määrittelemiä enimmäishintoja tilaustavasta riippumatta.

Tuliko sinulle mieleen lisää kysymyksiä? Vastaamme niihin mielellämme sosiaalisen median kanavissamme, nettisivujemme chatissa, sähköpostitse (markkinointi@jytaksi.fi) tai palautelomakkeemme kautta!